середа, 8 липня 2015 р.

Учителів чекає ще одна рефрма

Реформа освіти завдяки вчителям з 2017 року, а старші класи - з 2019 року

Webnode
07.07.2015 11:21
Заступник мінстра освітьи і науки під час проведення 6 липня 2015 року у Львові громадських дебатів на тему «Реформування освіти vs децентралізація» визнав, що сучасний вчитель, матеріально простимульований та маючи педагогічну свободу "витягне" реформу освіти.  
 
Щоб мати союзників, маємо активно комунікувати, пояснювати, до прикладу, чим конкретно для батьків та їхніх дітей вигідні нововведення (5-річна початкова школа; 12-річна школа; навчання в опорній школі тощо). 
1. Мета структурних змін - підвищення доступності та якості освітніх послуг для громадян через ефективне використання теперішіх ресурсів.
2. Інвестування в учителя - провідника й реалізатора реформ. Без цього зміни неможливі. Має бути матеріальне стимулювання підвищення фахового рівня, володіння ІТ та мовами з одночасним підвищенням вимог до якості праці. Дитиноцентризм без вчителецентризму неможливий.
3. Педагогічна свобода вчителя. Дебюрократизація його діяльності ("уніфіковані" плани-звіти; "стандартизовані" на рівні школи чи навіть району плани-конспекти уроків; "робота над науковою темою"; узагальнення власного досвіду ("папки").
2) Інфраструктурні зміни.
2.1. Менеджмент: перенесення оперативних управлінських функцій щодо мережі шкіл, комплектації штатів працівників на рівень громад та їхніх представницьких органів. Це має роботися у загальному контексті реформи з децентралізації.
2.2. Створення механізму доступу до інформації щодо фінансової та адміністративної діяльності місцевих органів управління освітою (зокрема щодо розподілу коштів між бюджетами шкіл).
2.3. Зрівняння можливостей для освітньої діяльності ДНЗ та ЗНЗ різних форм власності.
2.4. Інформатизація, комп'ютеризація шкіл; дистанційна освіта; он-лайн курси.

Також він відмітив, що реформа почнеться через два роки.Реально, за найкращих умов та великих зусиль, набір до школи (1-го класу) можна розпочати не раніше 2017 р.; до гімназії (6-го класу) - у 2022 р.; до ліцею (10 класу) у 2019 р.
Думаю, що питання про рік переходу на нову модель старшої школи варто обговорити окремо; такий перехід можна розпочати раніше, ніж передбачає поступальний графік.
За часом найперше - чіткі обриси 5-річної початкової школи. Тому вже нині й наступного 2016 р. потрібно виконати безпрецедентну за масштабом і за складністю роботу: розробити й затвердити для неї принципово нові, а не перелицьовані з теперішніх, стандарти, новий зміст, нові навчальні плани, програми (курікулум); створити принципово нові підручники для першокласників; здійснити перепідготовку вчителів, нові механізми фінансування, формати старшої школи, матури, нової екзаменаційної системи та багато іншого.
Паралельно потрібно все це робити для гімназії (основна школа) та ліцею (старша школа). Часу буде трохи більше, але складнощів – не менше. Ці виклики можна подолати лише спільними зусиллями.


Детальніше тут: http://gritsenko-andrij-petrovich.webnode.com.ua/news/reforma-osviti-zavdyaki-vchitelyam-z-2017-roku-a-starshi-klasi-z-2019-roku/
Створіть свій власний сайт безкоштовно: http://www.webnode.com.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар